26 Ocak 2009 Pazartesi

Unutulan kat! - Firüzan Baytop

Unutulan kat!


Emlâk Kredi Bankasının Aksaray Atatürk bulvarındaki blok apartmanı bodrum hariç 9 katlı. Benim o güne kadarki meslek hayatımın en büyük ve de en yüksek binası. Katlar yap yap bitmiyor. Ama ben heyecanla, üç blok halinde 2000m2 lik bir katı 21 günde bitirme hızı ile çalışıyorum. Sonunda 9. katı da tamamlayıp en üstteki teras saçağına başlamıştım ki….

Emlâk Kredi Bankası Genel Müdürü Medeni Berk inşaatımızı gezmeğe geldi. Gezdirdim, anlattım. Bir husus dikkatini çekmiş. Atatürk bulvarı Aksaraydan Saraçhaneye doğru yükselerek gidiyor. Bizden sonraki apartman bizim binaya tepeden bakıyor. “Binaya bir kat daha çıkalım” dedi ve gitti.

Emir yüksekten, uymamak olmaz. Hemen hazırlıklara başlıyorum. (Belediye ile ruhsat işini nasıl hallettik, yoksa hiç mi müracaat etmedik, doğrusu hatırlamıyorum.)

Önce binanın teras yanlarını tahta perde ile örttük, kimse ne yaptığımızı görmesin diye ve yıkmaya başladık. Biz yaptığımızı kimse görmüyor sanıyorduk ama iki üç gün sonra inşaata bir gazteci geldi, elinde fotoğraf makinesi ile. Cumhuriyet gazetesinden geliyormuş. Üst katı tahtaperde ile niye çevirdiğimizi merak etmiş, yanımızdaki binanın terasına çıkınca bizim teras saçağını yıktığımızı görmüş bir de fotoğraf çekmiş. Bize “Ne yapıyorsunuz, neden yıkıyorsunuz?” diye sorunca ben de ona-–doğruyu söyleyecek değilim ya –şaka niyeti ile “Vallahi” diyorum, “Şimdiye kadar bu kadar yüksek bir bina yapmamıştım, katlara da numara yazmamıştık, bir kaç gün önce numaralarken baktık ki bir kat noksan. Şimdi teras saçağını yıkıyoruz ki unutulan katı yapalım”-.

Adam bu sözümüzü ciddiye almaz mı? Ertesi günü Cumhuriyet gazetesi baş sayfasında iki sütun üzerine yarım sayfa yazı ve resimler. “Yüksek bina deneyimi olmayan mühendisler Emlâk Bankasının Atatürk bulvarındaki blok apartman inşaatında bir katı unutmuşlar” gibilerinden. Resimler ve uzun uzun açıklamalar.

Çok gülmüştük. Neyse ki sonunda Belediye ile kat ilâvesi, ruhsat vb. bir sorun çıkmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder