28 Ocak 2009 Çarşamba

Altyapı Uzmanı! - Serbest TUNĞ

Altyapı Uzmanı!

Yine aynı şantiye. İşler nerdeyse bitmiş. Bahçe ve çevre düzenlemesini yapıyoruz. Bu arada müşavir firmanın amiri değişmiş. Yeni gelen, kendisinin Türkiye’deki sayılı 50 mimardan biri olduğunu söyleyen yaşlıca bir mimar. İsmini hatırlamıyorum. Ama bilgisi, hal ve tavırları pek öyle göstermiyordu. Bir gün ben şantiyedeyken, bu zat yanında biriyle geldi. Okulun arka girişinde karşılaştık. Ben işçilere giriş merdiveni için ölçü veriyorum. Merdiven dediğimiz; giriş genişliğinde, 2 mt sahanlığı olan, zemine kadar üç basamak yapılacak düz bir merdiven. Bu zat bana ağır ve ciddi bir ifadeyle “bu merdiveni yapabilir misiniz? Eğer yapamayacaksanız yanımda altyapı uzmanı arkadaş var o yardımcı olsun” dedi. Ben ilk başta dalga geçiyor, espri yapıyor diye düşündüm ama baktım ki gayet ciddi duruyor. Çok şaşırdım. Kısa bir duraklamadan sonra, biraz da saygıdan “sanırım yapabiliriz, ama bir problem olursa size haber veririz” dedim. Adam aynı ciddiyetle “tamam” dedi ve gitti.

Evet. Türkiye’nin sayılı elli mimarından biri olduğunu söyleyen kontrol amiri, hiçbir eğitimi olmayan, aslında inşaatla pek alakası da olamayan ve sonradan akrabası olduğunu öğrendiğim, bir adamı altyapı uzmanı diye yanında gezdiriyordu. Evet sadece gezdiriyordu. Ve şantiye şefine basit bir merdiveni yapıp yapamayacağını soruyordu.

2 yorum:

  1. Şantiye yapıları hakkındaki bu hikayeniz güzelmiş, beğendim. Teşekkürler.

    Prefabrik şantiye yapıları: https://prefabrik.com/prefabrik-yapi/

    YanıtlaSil
  2. Şantiye yapıları hakkındaki bu hikayeniz güzelmiş, beğendim. Teşekkürler.

    Prefabrik şantiye yapıları: Şantiye yapıları

    YanıtlaSil