26 Ocak 2009 Pazartesi

Kalfa ihtiyacın nedir? - Hüseyin Kabahasanoğlu

Kalfa ihtiyacın nedir?
Hüseyin Kabahasanoğlu

İnsanlar yalnızca görmeye hazır oldukları şeyi görürler.
Ralph Wakdo Emerson

1981-1982 yıllarında Libya’da El-Tamimi ve Um-Mirzan’da ANO İnşaatın şantiyelerinde çalışıyorduk. Ben daha küçük olan El-Tamimi şantiyesinin şefiydim. Olayda adı geçen Sinan Tibet de mimar olarak Um-Mirzan şantiyesindeydi. İşçilerimizin pek çoğu Karadeniz Bölgesinden gelmiş ve şiveleri tam Karadeniz şivesiydi.

Sinan haftanın belli günlerinde şantiyede kullanılacak olan malzemeleri, iş mahallinde kalfalarla tespit edip, ana ambardan veya en yakın şantiyeden temin etmekle görevli idi.

Yine böyle birgün şantiye kalfası olan Mahmut Kalfa’ya o haftaki ihtiyaçlarını öğrenmek için gittiğinde aralarında aşağıdaki konuşma geçmiş:

Sinan: Kalfa ihtiyacın nedir?
Mahmut Kalfa: Mühendis bey, çivi istiyorum. 6’lık 2 sandık, 8’lik 3 sandık, 10’luk 2 sandık.
Sinan: Başka, başka.
Mahmut Kalfa: Bir de onluk.
Sinan: İyi ya söyledin, yazdık. Daha niye bir daha 10’luk istiyorsun?
Mahmut Kalfa: Mühendis bey, onluk, onluk diyrum sağa. Anlamiy misun?
Sinan: Anladım, 2 sandık 10’luk çivi istiyorsun.
Mahmut Kalfa: Hayır, hayır ben onluk istiyorum. Onluk.
Sinan: Anlamadım. Yahu 2 sandık 10’luk çivi yazdık ya.
Mahmut Kalfa: Anlamıysun. Ben çivileri koymak için ONLUK istiyorum. ONLUK, ONLUK deyince Sinan’da can mı kalır, kağıdı, kalemi yere atmış.

( Garibim Mahmut Kalfa çivileri koymak için ÖNLÜK istiyormuş. )

Hüseyin KABAHASANOĞLU
İMO Oda NO: 8198 ( Ankara )
Tel: 0 212 217 40 18
Fax: 0 212 211 89 27

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder