26 Ocak 2009 Pazartesi

Siyah renkli plâka - Firüzan Baytop

Siyah renkli plâka

Ataköy 2. Mahallemizin çarşısını da tamamlamıştım. Amerikalıların Hollwod uygulamasından esinlenerek çarşının uygun bir yerinde yanyana beton plâkalara inşaatta çalışan mimar ve mühendislerin el izlerini alıyor, isimlerini yazıyordum. Bir gün ilgili formen Halim’den siyah renkli bir yer hazırlamasını ve beton sertleşmeden bana haber vermesini istedim. Az sonra yerin hazır olduğunu haber veriyor. Yanımda bir misafirim var, ben kasten oyalanıyorum. Halim kısa aralıklarla geliyor, betonun sertleşmeye başladığını, gecikirsem artık üzerine yazı yazılamıyacağını hatırlatıyor. Sonunda “Tamam” diyorum. “Betonun üzerini perdah edin, öylece kalsın. Bir süre tahminler yapıldıktan sonra herkes anladı tabii. Bu siyah plâka elbette “Rahmetli Menderes” içindi.

Mahalle hak sahiplerine teslim edildikten 30 yıl kadar sonra (Ben de orada oturuyorum) bir gün çarşıda dolaşırken bizim isim plâkalarının üzerinde, yanındaki bakkalın hoyratça ambalaj sandıkları kırdığını görünce tüylerim ürperiyor. “Ne yapıyorsun” diye haykırarak adamın üzerine yürüyorum: “Burada, bu mahalleye emek verenlerin, bugün ölmüş olanların ruhları dolaşıyor”.

Allaha şükür bugüne kadar bu isimleri koruyabildim. Benden sonra ne olur bilemem. Allahtan yaşayanlara sağlık ölmüşlere rahmet dilerim.

* Sanmıyorum bu dilekçe Menderes’in eline ulaşmış olsun.
Ancak ulaşmış da olabilir. Ah o kör olası halka hizmet yutturmacalı oy toplama, iktidara gelme, iktidarda kalma hesapları….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder