26 Ocak 2009 Pazartesi

Unutulan Balkon! - Firüzan Baytop

Unutulan Balkon!
Firüzan Baytop

Deneyim hatalarımıza verdiğimiz addır
Oscar Wilde

İlk şantiyem “İstanbul da Ankara Evleri Kooperatifi” inşaatında çalıştığım toplam 1,5 yıldaki iyi kötü anılarım pek çok. Hatırladıkça zevkleniyor, seçmede zorlanıyorum.

Bir gün tam akşam paydosunda kontrolumuz sınıf arkadaşım Ercümend Bigad zaman zaman yaptığı gibi, bir kaç arkadaşına inşaatı gezdirmek üzere sahaya çıkıyor. Beni de istiyorlar, önlerine düşüyorum.

Birkaç binayı gezdirdikten sonra önümüze o gün az önce 1. kat döşemesini döktüğümüz bina çıkıyor, birden irkiliyorum. Binanın deniz tarafında olması gereken balkon yok! Aman kontrol fark etmesin, dilinden kurtulamam. Onları bir bahane ile başka bir yöne çeviriyor hemen kalfaya haber salıyorum.

Kalfalar ve işçiler zaten şantiyede yatıyorlar. Hemen hepsini topluyorum. Proje solmuş, (O zamanlar ozalit makinesi falan yok. Kopyaları güneş ışığı ile çekiyor, renklenmesi için amonyak kaynağı olarak helâyı kullanıyoruz. Tabi kötü çıkıyor ve çabuk soluyorlar) balkon pek belli olmuyor. Demirciye soruyorum “bazı demirler arttı” diyor. Hemen hazırlık, ışık falan, balkonun gerisindeki 1-1,5m. taze betonu sıyırıp kalıbı-demiri tamamlayıp 2 saat içinde betonu döküyor, üst yüzündeki ek yerine de birkaç tuğla dizerek ek yerini gizleyip derin bir oh çekiyoruz.

“Kur sofrayı Osman efendi, şimdi içilir işte”.

Yıllar sonra Ercüment önce Bursa çarşıları, peşinden Ataköy 2. Mahalle inşaatında yeniden benim yanımda yardımcım olarak çalışırken, olayı anlattığımda “Ertesi gün durumu çaktım” dediyse de ben pek inanmadım, ayıbımızı ondan gizleyebilmiştik.

Firüzan Baytop
Y.Mimar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder