26 Ocak 2009 Pazartesi

Uçan pencereler - Fatih Kaymakçı

Uçan pencereler
Fatih Kaymakçı

Bir miktar eğlence olmadıkça hiçbirşeyi başaramazsınız.
Charles Knight (Emerson Electric)

Benim anım, 1999-2001 yılları arasında Sabiha Gökçen Kurtköy Havaalani Lojmanlar kısmının şantiye şefliğini yaptığım sırada geçmekte. Hava alanının sponsorlugu NATO tarafindan Milli Savunma Bakanligi aracılığı ile yapıldığından, ara sira da olsa yabancı kontrolorler şantiyeye gelmekteydiler. Gene boyle bir kontrol esnasında, ben yabancı arkadaşlara inşaatı gezdirirken, aynı zamanda da vinçlerle salon pencereleri ust katlara cıkarılıyordu. Biz tam balkona çıkmıştık ki, karşı blogun 5. katına cikmakta olan pencerenin halatı çözüldü, gözümüzün önünde aşağı doğru uçmaya başladı (neyse ki aşağıda kimse yoktu.) Yabancı arkadaş koca pencerenin aşağı doğru düşüşünü seyrederken, bir yandan da bana; 'bir şeyler yap' gibisinden caresiz gözlerle bakıyordu. Ben de hic bozuntuya vermeden, uçan pencere uçmustur kalan sağlar bizimdir hesabı, adama söyle dedim (gercekten de yapacak bir şey yoktu hani):

- Merak edilecek bir şey yok, arkadaslar binaya bilgisayar sistemi kurdular, Windows'un screen saver’larini deniyorlar. Bu da "Flying Windows", gördüğünüz gibi gayet iyi calisiyor dememle birlikte, adamcağız önce 1-2 saniye şakamı ciddimi gibisinden bir bakındıktan sonra bir gülme krizine girdi. Sonrasını eminim kendisi de hatırlamıyordur. Adamı ayıltana dek neler cektik diyeceğim ama adam malesef ayılamadı ve o sekilde arabaya aldılar götürdüler. Bu da böyle bir anımdı..

Fatih KAYMAKCI
Mimar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder