28 Ocak 2009 Çarşamba

Şantiye Şefi - Serbest TUNĞ

Şantiye Şefi.

Yıl 1999. Cizre’de Milli eğitim Bakanlığı’nın İlköğretim Okullarını yapıyoruz. Bizim firma Cizre, Kumçatı, Silopi, İdil ve Beytüşşebap’ta aynı anda 6 iş almış. Bitirme süresi çok kısa. 10 Ay. Özel bir müşavir firmanın denetiminde çalışıyoruz. Ben Cizre ve İdil’deki şantiyelerin şefliği yapıyorum. İşler bitmeye yakın. Cizre’deki okulun kanalizasyon çıkışlarını bağlamaya çalışıyoruz. Kanalı açmışız. Yaklaşık 2,5 mt derin, daracık bir kanal. Üst taraftan iksa yapmışız ama yine de güvenemiyoruz. Çökme ihtimaline karşı bir an önce büzleri döşeyip kapatmaya uğraşıyoruz. Ben kanalın başında duruyorum işi bir an önce bitirebilmek için. Kanalda da iki işçi çalışıyor. Ama gel gör ki işçiler bir türlü doğru düzgün yerleştiremiyorlar. Kanalın dibine su sızmış, balçık olmuş. Onun için bir türlü büzleri ayarlayamıyorlar. Baktım ki olmayacak, giydim çizmeleri girdim kanala. İlk birkaç büzü beraber yerleştirdik. Tam bu arada bizim kapı-pencere işlerini yapan firmanın patronu şantiyeye geliyor. İlk defa geliyor. İşçilere şantiye şefini sormuş. Onlar da kanalın başına getirip beni göstermişler. Adam işçilerin dalga geçtiğini sanmış. Sonra üstüm başım çamur içinde kanaldan çıktıktan sonra tanıştık. Ama adamın benim şantiye şefi olmama inanması için bayağı bir zaman geçmesi gerekmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder