26 Ocak 2009 Pazartesi

Menderes’le ilgili başka anılar/ Menderes’e şikayet ediyorum - Firüzan Baytop

Menderes’le ilgili başka anılar/ Menderes’e şikayet ediyorum


Bursa çarşıları inşaatımız hızla ilerliyor. İşi söz verdiğim tarihte teslim edebilmek için şantiyemiz taşeronlarına büyük baskı yapıyor, kimsenin işi yavaşlatmasına, işi hafife almasına müsade etmiyor, taşeronların işçilerinin çalışmalarına bile direkt müdahele diyorum.

Taşeronlardan birinin bir ayağı aksak, topallayarak yürüyen bir amele çavuşu var. Büyük gayretime karşın onu programa uygun çalıştıramıyor doğru düzgün bir iş yaptıramıyorum. Sonunda dayanamadım onu şantiyeden attırdım.

Aradan 15 gün kadar geçti geçmedi Timlo müdürlüğünden bana, cevaplamam isteği ile çok havaleli ekleri olan bir yazı geldi. Karıştırıyorum. En altta bir dilekçe var. Muhatabı Başbakan Adnan Menderes. Menderes’in özel kalemi dilekçeyi Devlet Bakanı Medeni Berk’e, o Emlâk bankası genel müdürlüğüne, onlarda Timlo müdürlüğüne havale etmişler.*

Dilekçeyi (Daha doğrusu bir şikayetname bu) okuyorum. “Sayın başbakanım” diye başlıyor. “Ben ki Demokrat Partimizin kuruluşundan beri ona hizmet etmiş ve çarşı temel atma merasiminde de bayrağımızı en önde tutmuş olan adamım” diye sürdürüp, iki sayfa ıvır zıvırdan sonra, benim onu işten attırdığımdan şikayet ve tekrar işe alınmasını istiyor.

İnsanlar böylesine kişisel kin ve basit çıkarları ile devlet kurumlarını nasıl bu kadar işgal eder, dürüst insanları tedirgin ederler. Daha kötüsü üst yönetim buna nasıl alet olur? Demokrasi, hürriyet ve eşitliktir ama bukadar da olmaması gerek diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder